|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Stallkörning deluxe!?
Det stör mig enorm mycket att RNS släpper ledningen med Strawberry GooGoo till husbonden Bergh med Barkley efter 1100m. Detta efter att ha fått bestämma tempot fullständigt (14,5 på varvet) Visserligen en snabb öppning första 300m.
Tror ni Bergh hade gått ut i spåren om inte RNS satt i ledningen? Kanske Tror ni Bergh fått överta om inte ledaren var från samma stall? Högst troligt inte Tror ni RNS släppt ledningen till någon annan med samma scenario? Nej Nu kanske han hade vunnit ändå men det får vi aldrig veta.. Nä, det där lyser stallkörning så in åt helvete! Dock omöjligt att fälla ![]() Och nej, jag är inte bitter över vinnaren (jag hade streckat) men jag gissar att utgången sett annorlunda ut. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+50) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Håller helt med. Även om jag satt med 11 spik och dessutom satte åttan.
Men helt klart stallkörning. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stallkörning är ett återkommande upplägg som är svårt att bemöta och bedöma när flera betrodda hästar kommer från samma stall. Vi som tipsters måste nog ha detta upplägg i bakhuvudet när vi läser startlistorna. Robban hade nog kört likadant oavsett vem som satt i spets i gårdagens omtalade spyreaktions styrning i V85 studion. Sjävklart underlättade det att stallkompisen satt i spets men med facit i hand körde väl Skoglund för bästa möjliga placering ? Så är det ju i alla sporter det bjuds väl på draghjälp och bjudningar när det är kompisar man tävlar emot. Det som sticker ut i mina ögon är när Catch driver eliten bjuder varandra på det ena och andra men kommer en amatör från Åmål så jäklar skall ekipaget få bekänna färg.
|
|
|
|
|
|
|
|